salam

Friday, May 22, 2009

Mei=May=Mayu (part2)


Assalamualaikum everyone!!!
As i promised in my post yesterday...
I'll be posting another post on 
Mei=May=Mayu...
So,
Here goes...

Where was I???
Ooh...
Hari ahad, 10mei...

Ok...
I'll continue with...

Isnin, 11Mei

Ok...
Hari isnin tu...
I had my last 4hours of driving classes
I mean additional classes because I failed the test before...
Phew! 
Glad that was the last!!!
Really got tired going to driving classes...
huhu...selalu kena mrah dengan cikgu!
Hmm..tp lama3 dah lali dah...
Cikgu pun malas nak marah3...
hehehe...

Because it was my last classes,
I did my best...
By the way,
tomorrow's my test!!!
SERAAM!!!
Tapi tak macam the first time i was taking the test...
hehehe...

Forget to tell,
I met Ezzah at the driving school
Rupa3nya dia pun ambil kelas kat situ!
Never thaught of bumping into her...
hehe...sempat berbual jugaklah sebelum my next class
Ezzah was taking her QTI test that day...
hehe...Alhamdulillah diri ini dah lepas
Boleh tahan jugak lah test dia...
Lupa nak tanya Ezzah dia lulus tak?
hehehe...so Ezzah,
did you pass?
When's your JPJ test???
Wish you luck!!!

Apart from that,
that monday
some of my friends went to matrix...
missed them sooo much!!!
All the best to you guys!!!
Semoga kalian semua tetap istiqamah di atas jalanNya
walau apa pun cabaran dan dugaan yang terpaksa kalian hadapi...
May Allah bless you!!!


Selasa, 12Mei

It's the day!!!
What day???
Try and guess...
Hmmm...
Maybe...
Hmm...
Closed enough...
Yeah you!!!
I took my JPJ test!!!
Correction, took 'again' my JPJ test...

Hehe...
I was really excited that day!!!
Why???
Because I really wanted to pass!!!

I remembered one of my friend...
She said: Muna, nanti time nak ambil test,
                 jangan lupa doa' banyak3...and selalu3 lah
                 zikir Ya Aziz...Ya Jabbar...Ya Muntaqim...
                 And do your very best!!!

By the way,
ramai juga yang bagi kata3 semangat
and prayed for me...
Jazakallah Khairan Katheera everyone!!!
Without your doa's maybe...
just maybe...
I'm still sitting in the white kancil
taking my ordinary driving classes...

But I didn't want to do that!
So, I did my best when my turn came...
eventually!
huhu...
I had to wait for about 10hours!!!
...Just to get to my turn!!!
Could you imagine that???
huhuhu...
Really had a hard time waiting...
As one of my friend said to me before...
"Muna, ana tahu anti memang jenis yang tak suka menunggu kan..?"
How did she know???
hmm...
Actually she's right...
I'm not the kind of person yang suka menunggu...
So, waiting for my turn that day really taught me a lesson!
Thanks Allah for giving me the strenght to stay patience.

Alhamdulillah after all that waiting...
(as for your information, diri ini calon yang terakhir)
Which was really tiring for me...
I passed with flying colours!!!
What???
Yes...
hmm...
I also couldn't believe it!
hehehe...
Bestnya!!!
Alhamdulillah Ya Allah!!!

Ya Allah,
Sesungguhnya diriku ini berjanji akan 
menggunakan wasilah ini dengan sebaik3nya...
serta berusaha sedaya upaya membantu mereka 
yang berada diatas jalan dakwahMu ini
melalui kemahiran yang kau pinjamkam padaku ini..
Sesungguhya jika itu adalah yang terbaik buat diriku
dan mereka...
Ameen Ya RAbbal Alameen.


Some photos...

my JPJ test slip (mcm spm ada slip3...hehe)

sijil pun ada...hehe kelakar je..mama and baba pun tak percaya


and yang paling penting..kad lesen 
(walaupun muka buruk tapi tak kisah..asalkan ada)


Ok everyone...
to be continued again...
Wassalam

2 comments:

sufiyyah zulkifli said...

tahniah! tahniah!
semoga dgn dpt lesen ini, slalu la bawak yg ada clutch juga ya. hehe.
*perempuan biasanya x suka kereta manual. -.-"
mari kita berbakti guna kereta!

JR said...

hey, Muna.

hmm..

ana failed jugak!!

wahahaha!

2nd test 25 Jun ni. Doakan yeh!

~melayang rm 120. sorry abi!

wahai teman-temanku...

~CiNta~