salam

Thursday, May 21, 2009

Mei=May=Mayu (part1)

Assalamualaikum semua...
Kabare???
Lamanya diri ini bercuti a.k.a tak menulis
Kalau cuti...memang dah sangat lama...
About 5months...(huhuhu...very long!!!)

Ok lah, kali ni...
disebabkan sudah begitu lama tidak menulis...
diri ini nak bercerita about...
what had happend in this month...
Going to be a little bit long though...
hehehe

Here goes...

Selasa, 28April 
(eh...kenapa april??? Tapi tak kisah lah..nak tulis juga!)

On that day I had my JPJ test...
hehe...
I wasn't really ready
So, guess what???
I failed...
huhu
But I didn't really care 
(kenapa nth...sdngkn mahal nak kena bayar for the next test)
Maybe because I really wasn't ready...
so...
Maksudnya diri ini kena ambil test sekali lagi...
and that time,
I must succeed with flying colours! 

Selasa, 5Mei

So,
on that day I was supposed to resit my JPJ test.
Tapi entah kenapa entah (my mistake unfortunately)...
the test was cancelled to the week after...
huhu

Sabtu, 9Mei

Agak2nya lah apa ye yang terjadi on this day???
hehehe...pandai semuanya!
Program High Impact R2J3 a.k.a 
Seminar Kemasyarakatan: Syaitanisme Merasuk Remaja

Well...
For me this pogram is a little bit tiring...
and... sometimes I do get tensed up
doing all the work (walaupun tak seberapa)
Tapi...overall,
I really loved the experience
And for sure will always keep it in my heart...

Ok...
Here's some photos
(sebenarnya alasan tak nak tulis banyak3 tentang h.impact...hehe)


                                                             
before the event

                                     
meja pendaftaran(hehe...sebelum anyone came)

                                                                   
 the breakfast

                                        
 gerai r2j3 (yang tak lekang dari pengunjung)

                                                           
some of the peserta


  lagi...

                                                                     
MIRWANA


penceramah a.k.a ustaz.Rifqi

                                         
forum (ustz.Rahim-ustzh.Fazidah-Majidah)

                                    
 after the event (dah penat...we treated ourselves)

                                                 
hehe...and took some photos...

Ahad, 10Mei

Just one day after the 'grand' event,
Majlis Penutup of the whole program of R2J3
was held...
Walaupun program ni sudah habis secara rasminya...
For me, it'll never end...
huhu

Really missed the times we were together!!!
Bila agak3nya dapat reunion lagi???

Sekarang ni kan semua dah bertebaran atas muka bumi ni...
Ada yang dah masuk matrix,
ada yang akan ke universiti pilihan tak lama lagi...
dan ada yang masih menunggu (diri ini lah tue)
Bisakah kita bertemu lagi???

Ya Allah,
Sesungguhnya ukhuwwah yang terbina ini amat bermakna bagiku...
Oleh itu, Kau perkukuhkanlah ia seperti sedia kala..
Serta Kau bantulah kami dalam mengharungi dunia penuh cabaran ini
agar kami tidak leka dan lalai...
agar kami tetap istiqamah di atas jalanMu walau apa pu yang terjadi...
dan Kau berikanlah yang terbaik buat diri kami semua
di duni dan akhirat...
Ameen Ya Rabbal Alamin

Ahad, 10Mei juga...

It's Mother's Day!!!
hehe...
Selamat Hari Ibu buat Mama tercinta!!!
Love you soooo much!!!
Thanks for everything!!!
and I'm really sorry if I always hurt your fealings...
Hope you forgive me!!!


  Thank you for taking care of us all this while!!!



She used to be my only enemy and never let me be free 

Catching me in places that I knew I should'nt be 
Every other day I crossed the line I didn't mean to be so bad 
I never thought you would become the friend I never had 
Back then I didn't know why 
Why you were misunderstood 
So now I see through your eyes 
All that you did was love 
Mama I love you.Mama I care 
Mama I love you . Mama my friend. You're my friend 
I didn't want to hear it then but I'm not ashamed to say it now 
Every little thing you said and did was right for me 
I had a lot of to think about,about the way I used to be 
Never had a sense of my responsibility 
Back then I didn't know why 
Why you were misunderstood 
So now I see through your eyes, all that you did was love 
Mama, I love you. Mama, I care 
Mama, I love you. Mama ,my friend. You're my friend 
But now I'm sure I know why, 
Why you were misunderstood 
So now I see through your eyes 
All I can give you is love is love 
Mama I love you. Mama, I care 
Mama, I love you. Mama, my friend,You're my friend 
Mama, I love you, Mama ,I care 
Mama, I love you, Mama, my friend, You're my friend 

Spice Girls~Mama~

Ok...
see you guys next time on Mei=May=Mayu part2
Insyaallah
Wassalam

3 comments:

Unknown said...

mama,i love you.mama,i care.

sufiyyah zulkifli said...

i'm happy to read your latest news!!
^.^
so, bila JPJ test lagi?

muna 'adilah said...

sufiyyah...as i said before...
to be continued...=)

wahai teman-temanku...

~CiNta~